Pe 2 februarie, Biserica prăznuieşte Întâmpinarea Domnului, sărbătoare cristologică. Ea aminteşte prezentarea lui Isus la Templu, după Legea mozaică, de către părinţii Lui, Maria şi Iosif. Acest act concentrează o serie de mistere şi de întâmplări minunate care se petrec în Templul sfânt, locul binecuvântărilor mântuitoare. Va fi şi sărbătoarea persoanelor consacrate, la iniţiativa Papei Ioan Paul al II-lea.
Vorbind despre semnificaţiile sărbătorii, pr Marius Taloş spune că sărbătoarea concentrează imaginea a trei întâlniri sau întâmpinări: "Întâi, este întâlnirea persoanelor Sfintei Treimi, o întâlnire perihoretică. Când ne facem cruce, suntem chemaţi să luăm parte la persoanele Sfintei Treimi. A doua întâlnire este între Dumnezeu şi oameni. A treia este întâlnirea între generaţii, între stările de viaţă, între starea familială şi starea vieţii consacrate."
Praznicul Întâmpinării Domnului este şi o triplă profeţie: "Întâi este recunoaşterea mângâierii profetice. Este o profeţie de mângâiere şi eliberare. Această întâlnire este mângâierea unei aşteptări de o viaţă. A doua profeţie este legată de neamuri, lumina adresată neamurilor în legătură cu poporul lui Israel. Profeţia lui Simeon este astfel eclezială. Ne arată Biserica deschisă atât iudeilor, cât şi neamurilor. A treia profeţie este legată de discernământul cu care suntem datori toţi oamenii, în special toţi creştinii. Cuvântul lui Dumnezeu este prilej de ridicare pentru unii, semn de împotrivire pentru alţii. Spada care trece prin inima Mariei este, întâi de toate, a discernământului."
Profeţia Anei este una de laudă şi de recunoştinţă. "Este o încununare a momentului de Rusalii pe care îl trăim în sărbătoarea Întâmpinării Domnului. Când în mine este Duhul Sfânt, te laud ca David. Profeţia Anei este semnul că ea e locuită de Duhul Sfânt. Acelaşi Duh, care mă ajută să recunosc în prunc pe Mesia, este cel care mă ajută să transform recunoaşterea în recunoştinţă prin laudă."